dinsdag 29 mei 2012

Update

1.       We hebben een baan! Ik heb vandaag een trial (= proefuurtje) gelopen in een leuk café, waar Eline afgelopen weekend een trial gedaan heeft. Ik was eigenlijk zondag al aan de beurt, maar heb toen maar gezegd dat ik ziek was. Voelde me na 3 uurtjes slaap niet echt in staat om leuk en vrolijk in een café rond te lopen. Sssssoftt. I know. Oorspronkelijk zouden ze van de drie mensen (ik, Eline en een onbekend ander iemand) die afgelopen week meeliepen één iemand kiezen. Maar ik kreeg vandaag na m’n twee proefuurtjes te horen dat ze niet konden kiezen tussen mij en Eline, dus dat ze ons daarom maar allebei aan gingen nemen. Het is niet full-time, maar een leuk begin is het zeker. Ondertussen zoeken we nog even verder naar een tweede baantje om de vrije uurtjes op te vullen, maar voor nu is dit voor mij genoeg om definitief te zeggen dat ik blijf. Jeej!

2.       Joe (de jongen van het appartement van zaterdag) laat niks meer van zich horen. Faaaaaaaaaaaaaallllll. Ik heb hem nog een heel lief ‘just wondering if you made up your mind about the apartment?’-sms gestuurd, maar ook daar komt geen reactie op. Boehoe! Hij vond ons niet leuk genoeg. Dit is slecht voor mijn ego (haha).

3.       We hebben vandaag nog 2 andere appartementen bekeken, maar deze waren het allebei niet helemaal. Een van de twee had alleen een internetsignaal als je buiten ging zitten. Prima in de zomer, maar het wordt nu winter, en met een graad of 10 zie ik het persoonlijk niet zo zitten om buiten te gaan zitten als ik even op het internet wil. Appartement nummer twee zouden we moeten delen met een beetje een vreemde, niet goed Engels sprekende 31 jarige man. Ook niet ideaal. Morgen en overmorgen bekijken we er nog een paar, dus laten we hopen dat daar wat tussen zit.

4.       Dit is mijn laatste week als au-pair! Dat heb ik al vaker gezegd, maar deze keer echt! Van de ene kant heel erg fijn, ik heb mijn portie full-time kinderen voorlopig wel weer gehad. Van de andere kant zijn het ook wel heel erg lieve schatjes. Ze zaten vandaag te vertellen hoe erg ze me gingen missen en dat ze wilde dat ik elk weekend bij ze langs kwam in China (daar verhuizen ze over 3 weken heen). Aaaawhh.

En nu ga ik snel slapen want het hectische leven hier (kinderen naar school brengen, trials doen, m'n cv overal achterlaten, appartementen bekijken, kinderen ophalen en vermaken, op appartementen reageren en bij nog meer appartementen langs) begint me een beetje op te breken. Laten we hopen dat ik jullie in de volgende update kan vertellen dat we het perfecte appartement gevonden (en gekregen) hebben!

Liefs, Sofie

6 opmerkingen:

  1. Klinkt als een druk leven! Succes met alles :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd in ieder geval met de baan!! =D dat is dan al iets! Balen van de appartement! Hopelijk dat er snel een leuk appartementje te bezichtigen is.
    Ook nog eventjes succes met de baan als au-pair

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met de baan:)! Jammer van het appartement. Jaloers... jullie zitten nu dus nog bijna een jaar in Australië!!;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeli met jullie baan! Een goed begin is gemaakt, en dat is het halve werk zeggen ze toch altijd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk zeg dat jullie een baan hebben! leuke blog hebben jullie

    BeantwoordenVerwijderen