donderdag 24 mei 2012

Australia in pictures part II













Bovenstaand een lading foto’s van de afgelopen 5 maanden. Wat er zoal te zien is? (1) Ik met een vriendin uit Nederland in Brisbane, (2) een Melbournse ‘skyline’, (3) een roadtrip ergens ten westen van Melbourne, (4) ik (op een andere roadtrip) ergens langs de Great Ocean Road, (5) graffiti in de binnenstad, (6) ik weer (jeetje, wat kunnen jullie veel van mijn hoofd genieten deze keer), deze keer ergens in de stad, (7) Brisbane by night, (8) taco’s. Toevallig ook in Brisbane, maar dat doet er verder niet zo heel veel toe, (9) Eline op de Great Ocean Road-roadtrip, (10) een uitzichtje op diezelfde roadtrip, (11) een pre-uitgaans foto, en ten slotte (12) een paar kangoeroes.
Als jullie net zo lui zijn als ik hebben jullie aan deze hele opsomming niks gehad. Ik ben altijd te lui om steeds naar boven te scrollen om te zien welke omschrijving bij welke foto hoort. Maar toch. Het idee is leuk.
Afgelopen week hebben we ons vooral bezig gehouden met het zoeken van werk. We hebben ons stralende hoofd met onze sprankelende glimlach vergezeld met een geweldig cv in half Melbourne laten zien.  We hebben wat weekendbaantjes aangeboden gekregen. Wat een leuk begin is, maar van een weekendbaantje alleen kunnen we helaas niet leven. Of in ieder geval, niet op de manier waarop wij willen. Doei lunches, nieuwe schoenen, flessen wodka en avondjes stappen. Dus, het is nog even wachten op het perfecte aanbod. En dat gaat er komen. Echt. De hoop is er in ieder geval. We doen deze week en volgende week een paar meeloopuurtjes in verschillende cafés.
Ik heb gister meegelopen in een take-away shop hier om de hoek. Maar hallo?! Een café dat 12,50 per uur betaalt, in een land waar 18 tot 22 dollar per uur toch wel het gemiddelde loon is? Nee sorry, daar ga ik niet aan beginnen.
Morgen avond loop ik ergens mee achter de bar. Wat denken jullie? Ben ik een goede barvrouw?
Liefs, Sofie

Nog even een technisch vraagje; is er een slimmerd die mij kan vertellen of het mogelijk is om in blogger iets aan de afbeeldinginstellingen te veranderen? Ik pas tot nu toe voor elke foto die ik plaats het formaat handmatig aan van normaal naar extra groot. Maar ik ben lui, dus het zou heel erg fijn zijn als ik in zou kunnen stellen dat ik dit als standaard formaat wil. Kan dat?

13 opmerkingen:

  1. Elke keer als ik hier kom, word ik weer jaloers. Omg, wat is het daar mooi zeg! Hele mooie foto's! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauuuw gave foto's! Jullie hebben echt een heerlijke blog! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat super gaaf, leuke blog ook.
    Wonen jullie daar ook?
    Liefs, Mi-lou

    www.bebeautyfullbymy.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. baantje vinden is mij ook niet gelukt, dus ik leef mee. hebben jullie het al in st kilda (horeca) en brunswick street (retail) geprobeerd? wat ook helpt (althans hoorde ik) is een barista cursus nemen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben het tot nu toe bij albert park, middle park (waar ik woon) en st kilda gehouden. Als hier niks uit voortkomt gaan we brunswick street en chapel street (+ eventueel south yarra en toorak) nog proberen.

      Verwijderen
    2. in Fitzroy St. in St. Kilda heb je een vegetarisch restaurant (Soulmama heeft het) die volgens mij altijd wel mensen aanneemt. Loop naar binnen en vraag om een meeloopavond

      Verwijderen
  5. Moet je voor horeca niet zo'n extra diploma hebben? In Sydney dacht ik wel, maar kan zijn dat dat alleen voor werk met alcoholische dranken is. Maar dan heb je wel meer kansen. Ik ken mensen die een tijdje in ho(s)tels werkten, maar volgens mij was dat in ruil voor onderdak, dus daar heb je denk ik weinig aan. Of mensen die i.p.v. werk een stage vonden, wat schijnbaar ook genoeg opleverde, dus misschien is dat nog wat? Ik zou in de buurt van de uni's rondkijken, studenten hebben ook altijd baantjes nodig dus misschien wordt daar nog wat aangeboden ;) En ik hoop maar dat je een goede barvrouw was en dat baantje in tussen binnengesleept hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zoals de vorige keer ook echt weer Prachtige foto's !! Zoo mooooi!!
    Oefff, succes met een baan zoeken. En tuurlijk ben je een goeie barvrouw, gewoon in jezelf geloven, lachen! En die baan binnen slepen^^

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke foto's! Vooral die foto met die bomen, prachtiiiig. Veel succes met een baan zoeken trouwens. Geloof inderdaad in jezelf en wees lekker zelfverzekerd! Dan kan een baan niet zo moeilijk worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wederom heerlijke foto's! Ik lees de tekst trouwens wel en scroll daarna weer gewoon naar boven;) Betekend dat de foto's leuk zijn;)! Is Farm of festival werk niks daar in de buurt? (Als ik een foto upload kan ik voor het formaat kiezen.. dit formaat wordt dan voor alle foto's in de desbetreffende blog gebruikt..misschien werkt dat?)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. WOUW wat een gave foto's! Vooral dat bos is echt heel ,mooi :D

    BeantwoordenVerwijderen