vrijdag 18 mei 2012

Roadtrip














Afgelopen weekend hebben we ons vermaakt met een roadtrip. Een roadtrip door de Yarra Valley en de High Country, maar dat zegt jullie waarschijnlijk niets. We hebben sneeuw gezien (Mount Buller), regenwoud, wijngaarden, bergen, weilanden, zonsondergangen, modderpaadjes en een prachtig meer (Lake Eildon).

We hebben in de kou langs te lijn van een hardloopwedstrijd gestaan voor een grote lading morele support. Ok grap. Wij lagen in bed terwijl Ian, onze chauffeur (mijn ehhhh.... ja, wat eigenlijk?), lekker rondjes aan het rennen was. Vlak voor het einde hebben wij ons nog even snel naar de finish gehaast. Omdat we zo geïnteresseerd en trost zijn. En ook een heel klein beetje omdat we toch om 10 uur uit moesten checken.

De auto heeft vastgezeten in de modder. Het heeft ongeveer 1,5 uur gekost om hieruit te komen. Leuk joh, binnendoorweggetjes. Eline en Ian hebben geduwd terwijl ik mijn lach in zat te houden achter het stuur. Lachen was verboden. Oeps. Dit hilarische verhaal werd nog hilarischer toen er, net toen de auto eindelijk uit de modder was, een kudde schapen ons tegemoet kwam. Om deze kudde te laten passeren moesten we weer van de weg af. Terug in de modderige berm. HAHA. Onze inmiddels lichtelijk humeurige chauffeur kon er nog steeds de humor niet van inzien, helaas.

De rest van de terugweg bestond uit een rit van +-5 uur door een eng donker bos op een onverharde weg. Het jammere van deze zeer mooie route was het feit dat er nergens winkels waren. Hallo?! HONGER! En dorst. Na een tijdje zijn we maar aan de vodka begonnen; het enige drinken dat nog in de auto aanwezig was. Verder kan ik jullie nog heel veel meer vertellen over het weekend, maar foto’s zeggen veel meer dan mijn gebabbel, dus kijk daar maar gewoon naar.

Liefs, Sofie

O, en een update over onze plannen: we hebben besloten onszelf twee weken te geven om werk en een appartement te vinden. Als dit in deze twee weken niet lukt vertrekken we alsnog op onze reis (welke dan helaas wel maar zes weken is in plaats van acht, maar dat is niet anders), en daarna naar huis. Lukt het wel? Dan stellen we onze studie een jaar uit en blijven we hier in Melbourne tot januari, om daarna op een toeristenvisum nog twee of drie maanden rond te reizen.

12 opmerkingen:

  1. Woah, chill! Ik ben jaloers! Supermooie foto's ook. Geniet er maar van! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, dat ziet er echt geweldig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha! Lijkt me heel gezellig en leuk om met vriendinnen rond te reizen. Mooie foto's trouwens! Ik heb familie in Australië wonen dus ik hoop dat ik er ooit ook heen ga. Veel plezier nog! Liefs, Hillery

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw! Jullie leven lijkt me echt heel mooi haha, wat een prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai, best wel een spannende twee weken dan! Veel succes.
    En die bomen zijn echt gigantisch en geweldig mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. super al die foto's. erg gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldig mooie foto's wauw!!
    Bah, dat weggetje in het donker door een bos. Ietsjes minder...
    Ik ben erg geïnteresseerd!! Ik ga jullie volgen =D
    Super Veel Plezier alvast!^^
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ahh super leuke foto's,
    ziet er heel cool uit.. Ondanks dat het er heel koud uitziet hahah ;)

    xofemke.
    www.myfashion-expression.blogspot.com
    (ps. ik heb een giveaway voor een giftcard voor sans-online.. misschien vinden jullie het leuk om mee te doen? :))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooh, wat heeeerlijk! En wat een geweldige foto's. Vooral foto 2 is amazing!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hee leg is uit over ian de chauffeur~! hoe hebben jullie dat geregeld?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bizar die sneeuwfoto's tussen die zonnige foto's door. Die bomenfoto vind ik erg tof! Hopelijk vinden jullie werk en kunnen jullie daar langer blijven, sounds like a (awesome) plan :D

    BeantwoordenVerwijderen